sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Joulukalenteri luukku 1

Minä, raviponi


Moi! Mä oon Ville. Oon raviponi, ja mut omistaa Riina Lennikäinen. Olin eilen raveissa, jossa oli suuri kaaos. Kerron siitä vähän tarkemmin nyt!

Eilen aamulla Riina haki minut tarhasta, harjasi minut, laittoi kuljetussuojat, ja vei traileriin. Riina laittoi kyytiin myös ravikärryt. Lähdimme ajamaan, kunnes yht’äkkiä, kuului pieni pamaus, ja sitten auto pysähtyi. Riina tuli katsomaan minua, ja sitten vasta tajusin, että jotain on tapahtunut. Trailerin rengas puhkesi, eikä meillä ollut vararengasta. Raviradalle ei ollut enää pitkä matka, joten Riina päätti alkuverryttelyksi kävellä kanssani raviradalle. Kärryt oli trailerissa, joten Riinan iskä veti kärryjä perässään. Radalla Riina hoiti minut kunnolla, ja laittoi kärryt perääni. Eräs hevonen vieressämme hyppäsi pystyyn, ja omistaja oli jäädä alle!
Riina vei minut verryttelylle. Radalle päästyään, alkoi sataa vettä. Siinä sateessa kastui todella paljon. Kun ensimmäinen pieni vesipisara osui selkääni, säikähdin sitä, ja hyppäsin sivulle. Riina roikkui ohjissani, kunnes tippui maahan. Riina nousi reippaasti takaisin kärryille.
Vihdoinkin ravit alkoivat. Olimme numero 1. Lähdimme auton perään. Auto ajoi todella kovaa, ja eräs hevonen heti alussa kompastui, ja hevonen katui, ja veti kuperkeikan. Ohjastaja loukkaantui tässä erittäin vakavasti. Hevonen kuitenkin selvisi vain ruhjeilla. Me ja muut hevoset jatkettiin rohkeasti, ja reippaasti matkaa. Loppu suoralla, huomasin että olimme melkein maalissa. Tulimme ensimmäisenä maaliin. Meidän takanamme ollut hevonen liukastui, märkään, ja kuiraiseen maahan. Hevosen takana ollut hevonenkin kaatui edessä olevan päälle. Seuraava hevonen sai väistettyä tätä läjää. Muut selvisivät ehjin nahoin maaliin saakka. Meitä hevosia oli meidän sarjassa vain 6. joista 4 loukkaantui. Me kaksi päästiin maaliin, ja me voitettiin 1000 euroa, mutta Riina on ystävällinen, ja antoi rahat loukkaantuneille!

Sellainen päivä minulla. Huhhei! Heippa!

2 kommenttia:

  1. Moi!
    Mäblöysin sun blogin äsken, ja tää on siis ihan best blogi. Meillä on talli, usko vaan, asun Tampereella, tallin nimi on Huvila. Se on yksityis talli. Liityn lukijaksi kohta, kunhan saan tilin.
    Mulla olisi yks joulukalenteri ehdotus. Voitko tehä joskus semmoset ohjeet, että miten voi tehdä videoita, tai miten sä teet. oona on söpö!

    VastaaPoista