torstai 2. toukokuuta 2013

Viimein esteitä Oonalla

Olen myhässä. En ole kerennyt kirjoittaa mutta nyt se on valmis. Siis, kävin viikko sitten ratsastamassa Oonalla, ja kun Oonalle ei yleensä laiteta suojia / pinteleitä, tänään laitettiin. Aluksi meni hyvin, ja Oona ei yleensäkkään nosta hyvin laukkaa, mutta tällä kerralla Oona oli mukavampi kuin yleensä. Se nosti laukan ekasta pohkeesta. En ymmärrä miksi, mutta se oli kiva kokemus. Sitten kun laukkasin vaikeampaan suuntaan, se meni vielä paremmin. Sitten Mirka sanoi heti 'Mä panen esteet'. Sanoin 'Jes, vihdoinkin'.Sitten hyppäsin. Eka puomi, mini-este, vähän isompi, ja sitten 30cm. Meni OK:sti, mutta sitten halusin hypätä kahta estettä, ja Mirka pani toisen esteen. Se oli 40cm, ja parempi, koska oli suurempi. Sitten yhdessä vaiheessa Oona meni laukassa esteelle, ja sitten juuri ennen estettä otti raviin ja menin satulan eteen, ja sitten Oona hyppäsi, ja sitten mie tipuin. Jäin hetkeksi roikkumaan kaulalle ja sitten maahan. Jäin jalustimeen, mutta onneksi Oona ei lähtenyt liikkeelle.



Jatkoin vielä hetken, ja sitten Kasi tuli kentälle, ja mä halusin ottaa Oonalta satulan pois, jotta se kävisi piehtaroimaan. Mirka sano et mun pitää kieriä maassa jotta Oonakin käy. Muttakun ei käynyt. Ja selkä täynnä hiekkaa. Sanoin Miralle että ois kiva jos vois hetken ratsastaa ilan satulaa. Mirka sano et ratsasta vaan. Sit ratsastin. Ja kysyin Mirkalta että voinko mennä väärinpäin, ja Mirka vastas: 'Tee mitä haluat', olin sellai et kivaa. Menin sit väärinpäin, vaikka siitä oli trauma, mutte ei ole enää. Viime kerralla kun menin ilmansatulaa väärinpäin, Oona alkoi pukitella, ja Mirka veti mut alas sillo. Mut nyt se ei pukitellu yhtää. Sitten Mirka otti ohjista kiinni ja yritti ravauttaa Oonaa, jotta mä tippuisin. Mut en tippunu. Sit myöhemmin otin itte ravin, ja kun  Oonan ravi on välillä pompottava, niin kun Oona hidasti käyntiin, minä tyttö tulin alas. Haha. 2 tippumista päivässä. Tavallista. Tässä se mun väärinpäin-tippumiskooste;




4 kommenttia: